©2010-2017 rallyfotok.hu All Rights Reserved.

Az oldalon található fotók szabadon letölthetők, de további felhasználásuk más oldalon való megjelentetésük megbeszélés tárgyát képezik.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Bookmarks Share via e-mail Print
A RALLY KÉPESLAPJA
BESZÁMOLÓK
RALLYE KÉPEK
SAJTÓANYAGOK
KEZDŐLAP RALLY FOTÓK 2017 BEST FOTÓK 2015 SAJTÓANYAGOK VERSENYNAPTÁRAK LETÖLTÉSEK LINKEK KACSOLAT

Visszajött a régi formánk!


Székesfehérvár Rallye 2017-beszámoló


Felemásra sikerült Balogh Jani és Holczer Dani idei szezonjának első fele, de Székesfehérváron végre minden összeállt. Igaz, hogy Danit ezúttal Deák Ati helyettesítette a jobb1-ben, mégis úgy tűnt, hogy Jani visszatalált a régi formájára és úgy autóztak amire képesek és ott ahol szerettek is volna menni.

A szombat déli rajt előtt mindenki az eget kémlelte, mivel erősen beborult a gyorsasági szakaszok helyszínei felett és egy átvonuló záport ígértek az időjósok. Kiszámíthatatlan volt, hogy mikor és hol éri a mezőnyt az égi áldás megkeverve a lapokat.

Balogh Jani: "Tudtuk, hogy jön a csapadék, de nem egy áztató esővel számoltunk, így merésznek tűnő, de hosszabb távon jobbnak ígérkező döntés született. Mivel négy gyorsasági szakaszra kellett abroncsot választanunk, mi a száraz verzióra szavaztunk. Ez olyannyira izgalmasra sikerült, hogy ott álltunk az első szakasz rajtjában a zuhogó esőben szárazra való, a lehető legkeményebb abroncsokkal. Kincsesbányán a túlélésre kellett játszanunk, de a következő csákberényi szakaszon is kevés tapadással autóztunk. Túl kellett élni azt az időt amíg vizesebb volt az út, valamint vártuk a nap újbóli előbukkanását és a burkolat megtisztulását, hogy utána teljes tapadással és lendülettel tudjunk menni."

A második körre megérkezett a napsütés és javultak a körülmények, már csak foltokban volt nedves a pálya, azonban az erdős, fás részeken még maradtak vizes helyek, ami az aszfaltot takaró port megáztatva elég komoly feladat elé állított mindenkit. Rally volt a javából!

Balogh Jani: "A nap utolsó gyorsaságiján sikerült egy elég komoly időt futnunk, ahol több R5-ös autót is magunk mögé utasítottunk, ami nagy örömmel töltött el minket és bizakodásra adott okot. A kategóriánk tekintetében a négyből három szakaszt sikerült megnyernünk és vezető pozícióban fordulhattunk volna az első nap végén. Azonban a versenyigazgató 30 másodperc büntetéssel sújtotta a csapatunkat a pályabejárás során elkövetett, egy félreértelmezésből fakadó szabályszegés miatt. Szerettük volna az első napi utolsó gyorson hozott formánkat átmenteni a második napra és eltökélt szándékunk volt, hogy a büntetésből fakadó hátrányt ledolgozzuk."


Vasárnap Csákberény mellett belépett a programba Nagyveleg és Pusztavám is, amely pályák a változatosságuk miatt biztosították a kellő  izgalmakat a verseny végéig. Az első gyorsaságitól kezdve a hátrány lefaragására koncentrált a páros és rövid időn belül újra az élre is álltak.  

Balogh Jani: "Az autóval kapcsolatos komfortérzetem a vártnál hamarabb megjött, gyorsan és lendületesen tudtunk menni. Attila már régen ült mellettem versenykörülmények között, így volt egy-két pillanat, amit én még "üzemszerűnek" tartottam és nem gondoltam, hogy komolyabb kockázatot rejtene, de ő már ezt kicsit máshogy ítélte meg. Nagyon jó összhangban voltunk, nagyon élveztük a versenyzést és a tempónk továbbra is jónak tűnt, de ez a végkifejletben kevésnek bizonyult. A versenypályán elért eredményünk alapján megnyertük a kategóriánkat, azonban a céldobogó után egy felügyelőtestületi döntés következtében időbüntetéssel sújtottak bennünket. Etap útvonal elhagyás miatt 3 perc 30 másodperc büntetést kaptunk, amit mi megfellebbeztünk, így a versenynek még nincs hivatalos eredménye. Szombathely után reméltük, hogy minden rosszat megéltünk már az idén, de ez a fajta balszerencse eddig kimaradt a sorból. Végre sikerült újra a tőlünk megszokott helyen autózni, visszajöttek azok a pillanatok a gyorsaságikon amiket mi jónak ítélünk meg és az elfogadható  eredményhez szükségesek. Az autónk az ózdi fénysérülés után tökéletesen működött, az egész csapat kíváló munkát végzett és ezt a pályán elért helyezés is tükrözi."