©2010-2017 rallyfotok.hu All Rights Reserved.

Az oldalon található fotók szabadon letölthetők, de további felhasználásuk más oldalon való megjelentetésük megbeszélés tárgyát képezik.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google Bookmarks Share via e-mail Print
A RALLY KÉPESLAPJA
BESZÁMOLÓK
RALLYE KÉPEK
SAJTÓANYAGOK
KEZDŐLAP RALLY FOTÓK 2017 BEST FOTÓK 2015 SAJTÓANYAGOK VERSENYNAPTÁRAK LETÖLTÉSEK LINKEK KACSOLAT

Erőnkön felül teljesítettünk


Veszprém Rallye 2017-beszámoló


A tradicionális Veszprém Rallye minden évben komoly kihívást jelent a hazai rali mezőny tagjainak. A pályák nehézsége, a nyári meleg és az olykor murvát áztató esőzés mind a sava, borsát adja ennek a futamnak.

Az első napi körülmények teljesen felborították a papírformát a Balogh-Holczer páros számára kedvező módon. A rajt előtt nem sokkal szakadni kezdett az eső és fokozván az izgalmakat két hullámban érkezett a csapadék. Az első hullámnál még úgy tűnt, hogy csak a port tűnteti el a pályákról, de a második felvonásban már komoly mennyiségű víz zúdult a pályára, ami teljesen megváltoztatta az utak jellegét.

Balogh Jani: "A végkifejletben hoztunk egy döntést és a szerviz utolsó perceiben még egy tengelyen sikerült lecserélni a száraz guminkat, a vágott abroncsokra. Komoly tapadást így sem tudtunk elérni, több helyen is állt a víz a szakaszon, de a korábbi évek tapasztalataiból merítve jól kezeltük ezt a helyzetet. Elég meglepő eredményt sikerült produkálnunk, ami az élmezőnybe repített bennünket. Egy gyűjtő után újra a kislőtéri szakaszt kellett teljesítenünk, de ekkorra már nem a víz dominált pályán, azonban a laza talaj miatt néhány kanyar rendkívül nyomvályús lett és rengeteg szikla került elő a földből, ami defektveszélyes volt. Az élmezőnyből több páros is rajtaveszett és lyukas abroncsokkal teljesítette a távot, komoly hátrányt begyűjtve. Mi ezeken a részeken próbáltunk óvatosak lenni, a többi helyen pedig a lehető leggyorsabban autózni. A szakasz végére a benzintaktikánk viccelt meg minket egy picit, az utolsó másfél kilométeren ellibbent az üzemanyagunk és pár másodperc ezért még benne maradt."

A defektek és néhány R5-ös páros kiesése után az abszolút 3. helyen és a kategória élén gurulhatott a csapat a Veszprém Arénánál kijelölt nap végi szervizbe. Ez a kiharcolt kedvező helyezés a másnapi rajtpozíciót tekintve előnyös volt.

Balogh Jani: "Aggódtunk, hogy a másnapi pályák korán defektveszélyessé válhatnak, így a kedvező rajtpozíciónkból adódóan bizakodtunk benne, hogy a második körben is még jó minőségű útfelület fogad bennünket. Az abroncstaktikánkat a reggeli szakasz törlése keresztülhúzta és csak a második gyorsasági feléig működtek jól a gumik. A harmadik pályára már felhasználtuk a bekészített két pótkereket, de az autó balansza kissé megváltozott így az autó rezdüléseit kellett folyamatosan lereagálnom. Ez az eredményeken is meglátszódott, abszolútban előjöttek az R5-ös autók előnyei és gyorsonként kezdtük megkapni a reális különbséget másodpercekben mérve. Elkezdtünk számolgatni és a koncentrációnkat a kategóriánkra helyeztük, de ennek tudatában nem szerettünk volna abszolútban sem sokkal hátrébb csúszni. A Power Stage-re újra felszívtuk magunkat és olyat autóztunk, amiben túl sok már nem maradt. Dániel is megdicsért, hogy a pár évvel ezelőtti történelmi bukásunk helyszínét jelentő kanyart is sikerült úgy elfordulni, ahogyan azt kellene."

A sok izgalom ellenére az abszolút 7. és kategóriájuk 1. helyét szerezték meg, ami egy ilyen komoly mezőnyben és viszontagságos versenyen egy kiemelkedően jó eredmény.

Balogh Jani: "A székesfehérvári visszakapott eredményünknek és ennek a győzelemnek köszönhetően kijelenthetjük, hogy visszataláltunk régi önmagunkra. A hátralévő futamokra nincs túl sok taktika, a lehető legjobbat kell kihozni magunkból, megvívunk a kategóriatársakkal és reméljük, komoly izgalmak elé nézünk még. Természetesen mindezt annak tudtában kell tennünk, hogy év végére a lehető legtöbb pont szerepeljen a mi nevünk mellett, de ehhez az ellenfeleknek is lesz még szavuk."